Monday, July 6, 2009

sambungan- BaNdUnG sHoPpInG sPrEe

ehehhe..
aktiviti untuk day 1 di Bandung adalah shopping semata2..
kami dibawa "menziarahi" dan menghulurkan rupiah2 kami di F.O.C terpilih..oleh kerana kami dah ter lebih masa di Pasar Baru,maka, kami kesuntukan masa pulak utk menjelajah ke butik F.O.C yg amatla bersepahnyer kat sini..
The Secret Factory Outlet adalah F.O.C pertama yg kami kunjungi.me and akak lebih byk menjamu mata dan kepit our knapsack kuat2.
Azie and Rislah pulak dah berdesup entah ke mana..tau2 jer, muncul dgn 2 beg besar sambil tersenyum2..
adik2 ku...
tak lama abiskan masa kat The Secret, supir kami memberitahu yg kami akan dibawa ke Rumah Mode.teringin bebeno i nak tengok apa yg ada kat situ, sbb my sis asik sebut2 Rumah Mode sejak sampai ke Bandung..
dek kerana hari beransur gelap, kitorang musti cepat2 sbb nanti, dah nak tutup.Opps!! F.O.C kat sini tutup pukul 9pm.
Here we go!!!

ini aksi tak sengaja yg sempat terakam oleh kamera aku..Akak and adik tgh berdiskusi sbb nak amik shot2 menarik kat depan Rumah Mode tu..actually,di perkarangan F.O.C ini byk ukiran2 menarik termasuk patung2 yg men"cantek"kan lagi Rumah Mode ni.
sbb ari dah mlm, gambar jd kurang menarik-so, pemilihan tempat adalah sgt penting utk memastikan shot2 tak kelam,kabur dan gelap

me di celah2 keasibukan pengunjung yg berpusu2 keluar masuk
tak borong byk kat sini..



sowy
pic kurang menarik-sbb hujan dah mula merintik and ari dah malam..semua masih mampu sengih cun walaupun hakikatnya dah nak pancit



our tourist guide a.k.a Nanang tanya kitorang:-
Nanang: Mau makan apa? Nasi? Seafood?
Kami : SEAFOOD!!!!!!!!!!!!!!!!

agak lapar sebenarnya..bukan sebenarnya..tp, MEMANG LAPAR!!!
kami biarkan Nanang memesan seafood..ada jugakla dia tanya kitorang,apa yg kitorang suker makan,apa yg kitorang nak.
Satu perkara y kami amat puas hati dgn Nanang adalah, he was too care about us.and kami pulak rasa mcm ada abg yg baik hati,siap tanya nak mkn apa.ehehhehe
antara makanan yg dipesan:-
Nasi Goreng Seafood
Cumi a.k.a Sotong Goreng Tepung
Udang Masam manis (kalau tak silap aku la)
Ikan goreng rangup (aku mmg tak penah tengok ikan tu di serve sebegini ghuper and aku juga tak tau ikan jenis apa..:))
Siput buluh sos tiram ( x pasti nama yg betulnya-cuma aku mmg tau,ianya adalah siput yg bertempat dlm habitat yg mcm buluh..yg ni,aku mmg tak mkn..)

Satu perkara yg aku suka ttg Indonesian food adalah sos dan kicapnya.sos nya mmg pedas banget dan kicapnya kicap pekat manis..kalau kicap pekat manis tu,kat umah aku, buat goreng mi jer la..tp, kat sini, jadi pencecah dan pembuka selera.Nasib baik takde cili padi ngan asam limau..kalau tak, mmg aku dah tenyeh ngan ikan goreng yg rangup tu



azie and akak..



inila restoran tpt kitorang mkn seafood nih.
memula masuk, aku siyes tak paham apa maksud bintang and tapak kaki tu.
rupa2nya, ia bermaksud.... MUTU 5 BINTANG *****, HARGA KAKI 5
dan aku pun senyum sumbing..
mcm2 la org buat modal nak lariskan niaga nih.









No comments:

Post a Comment