Tuesday, June 23, 2009

JaKaRtA-BaNdUng TrIP-SeLangKaH LeBiH jAUh

Inspired from Uncle Zul a.k.a Orang Rawa a.k.a Montel Karung, me, akak, adik Cilah and one of her fren plan our trip to Jakarta-Bandung which was soooooooooooooo happening.Adik had booked our ticket last year (me still bujang trang tang tang-belum dipinang org) and now baru la boleh merealisasikan impian emas yg tak baper nak emas dah ni..
Sorry,muka aku purely natural beauty sbb takde selapis make up pun yg menghiasi wajah ke"rawa"an aku.mana taknyer, kuar opis terus berghambat ke Putrajaya and aku cuma sempat tukar costume aku kat Alamanda sebelum adik Cilah dtg mcm pelumba F1 mengejar masa utk fetch aku ngan akak..takkan nak g sana ngan berbaju kurung berselendang bagai (baru kuar opis masa tuh)..aku rasa, harus ada org gelak gulin kat aku sepanjang perjalananan..so, better don't..






We were having our dinner faaaaaaaaaaarrrrrrr away from Malaysia dan terapung di dada langit...Our menu tonite


Nasi Beryani Ayam & Acar Rampai
Kuih Bakar Bersantan
Pink Guava Juice
Ferrero Rocher

dan yang aku paling la tak tahan....


Baskin Robin Choclate Ice Cream!!!!!!!!!!!!!







ini la hidangan yg aku makan mlm tu..okla jugak..yang adoooo




akak aku pose selamba ngan pashmina berselempang bagai sambil tak lepas menggenggam ice cream kesukaan dia.dia pegang kuat2,takut aku sambar sbb ice cream aku dah lama licin.





ni pulak terover excited sbb balik je opis terus kejar flight and of coz kelaparan tahap gaban yg nak berubah jadik transformers.masih maintain cun sambil tersengih memandang aku yg asik memegang kamera..penerbangan 2 jam haram tak terasa bila aku ngan akak asik menceceh tak sudah2..adik and Azie?? wassalamu....2 jam perjalanan, 2 jam la deme megholoh..
Dlm hati aku bersyukur kepada Allah..
Tercapai juga hasrat aku walau mcm2 rintangan yg dihadapi..
Menjejak bumi Jakarta serasa mcm mimpi jadi kenyataan..
aku berterima kasih pada akak and adik tak juga Azie yg berusaha keras menjayakan misi ni.

No comments:

Post a Comment